Permís per Punts
Tota la informació des del teu navegador

Selecciona el teu idioma CASTELLÀCATALÀ

Així es va inventar el cinturó de seguretat

Comparteix a la teva xarxa social preferida:

Els primers cinturons de seguretat van començar a utilitzar-se en aeronaus en la dècada de 1930 i, després d'anys de polèmica, el seu ús en automòbils és actualment obligatori en molts països.

Des dels inicis de l'automòbil ja es podia veure algun que un altre cinturó de seguretat en la carrera París-Marsella de 1896. Més tard, el 1903, el francès Gustave Désiré Liebau, patenta «un cabestrell protector per a ús en automòbils i altres». A la fi dels anys 40, el metge militar nord-americà, el coronel John Paul Stapp, no dubtava a provar ell mateix els efectes de les desacceleracions extremes fent proves de vehicles sobre rails a 200 km / h contra murs.

Precisament el primer registre d'utilització de cinturons de seguretat en un automòbil, data de finals de la dècada dels 40, quan el 1948 l'industrial Preston Tucker va presentar el cinturó de seguretat com una opció per reduir les morts en accidents de trànsit.

En els anys 50, es comencen a veure els primers cinturons de seguretat ventrals (o de 2 punts) en els models de gamma alta dels automòbils, especialment els esportius.

Aquesta innovació va ser presentada en l'únic model que va arribar a produir, el Tucker Torpedo.

És obligatori posar-se el cinturó de seguretat en un autobús?

En 1951, Roger W. Griswold i Hugh DeHaven patenten el cinturó de seguretat de 3 punts amb un tancament similar al que s'usa encara avui en dia en els avions. Però la idea de Tucker va ser represa en 1956 per Ford, una signatura que va presentar el seu propi cinturó de seguretat com a opció d'equipament, dins el paquet de seguretat «SafeGuard». De tota manera, el mèrit del primer cinturó de seguretat muntat de sèrie com a equipament estàndard en vehicles de producció se li ha otrorgar a Volvo, que el va incorporar en el seu model Amazon de 1959.

Actualment els cinturons de seguretat posseeixen tensors que asseguren el cos en el moment de l'impacte mitjançant un ressort o un tret (tensor pirotècnic). El cinturó s'ha de col·locar el més enganxat possible, pla i sense nusos .

La seva utilització redueix en un 90% el risc de mort i de ferides greus al cap en cas de col·lisió frontal. A més, redueix en un 75% el risc de ferides, fractures i lesions d'altres tipus.

Redueix a la meitat el risc de mort o ferides greus en cas de xoc, fins i tot aquesta reducció del risc pot arribar al 80%. Impedeix que els ocupants surtin del vehicle en cas de col·lisió.

A més l'ús del cinturó evita que un ocupant lesioni a un altre ocupant. Si els ocupants del darrere no porten posat el cinturó el risc que colpege mortalment un passatger davanter és fins a vuit vegades superior.
 
Saps què és l'efecte submarí?
 
Una de les seves funcions és distribuir les forces del xoc entre les parts més forts del cos, el pit i la pelvis. L'objectiu és que la pressió que suporti el cos i el risc de lesions sigui el menor possible en cas de frenada brusca. Finalment, el cinturó de seguretat i el coixí de seguretat funcionen de manera complementària. Si no s'utilitza el cinturó, l'impacte de l'ocupant contra el coixí de seguretat pot ser mortal. I a més, no utilitzar el cinturó de seguretat comporta el risc que l'assegurança de responsabilitat civil no es faci càrrec de les despeses i danys en cas de patir ferides.


abc

Comparteix a la teva xarxa social preferida:

Cercador ràpid

Localitza el curs que millor s'adapti a les teves necessitats filtrant per centre, tipus de curs o data d'inici.
Per centre:Llistar els centres que imparteixen cursos de punts
Per tipus de curs:
Per data de curs:

La UTE FAC-CNAE està formada per la Federació d'Autoescoles de Catalunya juntament amb la Confederació Nacional d'Autoescoles.
UTE FAC-CNAE
C/ Mineria, 62-64, baixos
08038 Barcelona
Tel. 900 10 20 88
permisperpunts@fab.cat