Permís per Punts
Tota la informació des del teu navegador

Selecciona el teu idioma CASTELLÀCATALÀ
  • Ets a:Inici
  • Notícies
  • Trànsit estableix els requisits per autoritzar la circulació dels megacamions per carretera

Trànsit estableix els requisits per autoritzar la circulació dels megacamions per carretera

Comparteix a la teva xarxa social preferida:


Aquest tipus de vehicles euro-modulars no poden superar les 60 tones de massa màxima i els 25,25 metres de longitud.

Hauran de circular per autopistes i autovies o vies amb calçades separades per a cada sentit de la circulació.

Hauran d'estar equipats amb els últims sistemes de seguretat activa i passiva.

La primera prova en via oberta al trànsit es va realitzar el passat 2 de març entre les províncies de Madrid i Segòvia.


La Direcció General de Trànsit ha publicat avui la instrucció en la qual s'estableixen les condicions i protocols d'acord amb els quals la DGT autoritzarà la circulació per les carreteres de determinats conjunts de vehicles en configuració euro modular EMS (European Modular System), més coneguts com megatrucks o megacamions, després d'haver realitzat la primera prova de circulació real, el passat 2 de març, d'un conjunt Scania en tràfic obert, tal com recullen les fotografies que acompanyem a aquesta nota de premsa i el vídeo disponible per als mitjans interessats.

En la prova es va testar un conjunt de semiremolc més remolc amb dos tractors Scania de potències diferents, 520 CV i 450 CV, en una ruta que suposava pujar el port de Somosierra pels dos vessants.

El trajecte, d'anada i tornada, va començar al quilòmetre 37 de l'A-1 i va acabar al quilòmetre 115 de la mateixa carretera. El disseny d'aquesta ruta es va planificar buscant les condicions més exigents, ja que el conjunt va afrontar pendents de fins al 8% i diversos trams amb un 6-7% de desnivell.

L'objectiu d'aquest tipus de conjunts de vehicles és millorar l'eficiència i la seguretat en el transport per carretera, alhora que permetre un funcionament més competitiu dels mercats, d'acord amb el Pla de mesures per al creixement, la competitivitat i la eficiència, aprovat amb el Consell de Ministres de 6 juny 2014

Aquesta instrucció, dictada d'acord amb la Directiva 96/53 / CE, desenvolupa l'Ordre MinisterialPRE / 2788/2015, de 18 de desembre per la qual es va modificar l'annex IX del Reglament general de vehicles.

En aquesta Ordre Ministerial es va introduir la definició de configuració Euro-modular per referir-se al conjunt de vehicles amb més de sis línies d'eixos, els mòduls separadament no superin una massa màxima de 60 tones i una longitud de 25,25 metres i s'atorga a la Direcció General de Trànsit la potestat per autoritzar, previ informe vinculant del titular de la via, la circulació d'aquest conjunt de vehicles.

La circulació d'aquests megatrucks ja està permesa en diversos països europeus com Països Baixos, Suècia, Finlàndia ... amb resultats satisfactoris.

REQUISITS PER A SOL·LICITAR L'AUTORITZACIÓ

A causa de que és un nou tipus de conjunt de vehicles circulant per les nostres carreteres, s'han establert els següents requisits per autoritzar-ne la circulació:

• L'interessat haurà de trobar inscrit en el Registre d'Empreses i Activitats de Transport del Ministeri de Foment i ser titular del permís de circulació dels vehicles motrius o comptar amb una autorització expressa del titular d'aquest per ser utilitzat en conjunt euro-modular.

• Els mòduls utilitzats han de constar en el registre de Vehicles de la DGT i hauran de complir tots els requisits que estableix el Reglament general de vehicles per a la seva posada en circulació per vies d'ús públic.

El conjunt i els seus mòduls han de disposar de miralls o detectors d'angle mort; sistema d'advertència d'abandonament de carril o assistència de manteniment en el mateix, sistema electrònic de control d'estabilitat i sistema automàtic de frenada d'emergència, entre d'altres.

• Pel que fa als itineraris:

- Informe favorable dels titulars de les vies en què s'estableixi la capacitat física de la mateixa per a suportar el pas d'aquest tipus de conjunt.

- Les vies per les quals es podrà circular han de ser autopistes, autovies o carreteres convencionals amb calçades separades per a cada sentit de la circulació. Només es podran incloure vies convencionals d'una sola calçada per als dos sentits de la circulació quan això sigui necessari per arribar fins al lloc on el megatruck realitzarà les operacions de càrrega o descàrrega causa de que es tracti de l'única alternativa viable. Els punts de càrrega i descàrrega per als quals es requereixi la circulació per carreteres convencionals d'una sola calçada per als dos sentits, han d'estar situats en polígons industrials, centres logístics o àrees similars.

- La velocitat a la qual podran circular els euro-modulars és l'establerta pel Reglament de Circulació per als vehicles articulats en funció del tipus de via:

- 90 km / h en autovies i autopistes.

- 80 km / h en vies convencionals que disposin de voral de 1,50 metres o més.

- I de 70 km / ha la resta de vies fora de poblat.

- Es suspendrà la circulació d'aquest conjunt de vehicles per carreteres convencionals d'una sola calçada quan hi hagi en l'itinerari fenòmens meteorològics adversos que suposin un risc per a la circulació i, en tot cas, quan no hi hagi una visibilitat de 150 metres com a mínim, tant cap endavant com cap enrere o estigui activat per l'AEMET l'avís meteorològic per risc extrem de nivell vermell per vent si el conjunt EMS circula amb càrrega, de nivell taronja si circula sense càrrega.

- En vies d'una sola calçada per als dos sentits de la circulació, no podrà avançar als vehicles que circulin a més de 45 km / h i hauran de portar enllumenat d'encreuament encès o llums de conducció diürna.

- El conjunt de vehicles ha de disposar de dos senyals lluminosos V-2 que aniran situades als extrems superiors de la part frontal posterior del mateix; així com els senyals V-6, de vehicle llarg, el distintiu V-23, de senyalització del seu contorn i altres dispositius de senyalització obligatoris per als vehicles dedicats al transport de mercaderies.

- Aquest tipus de vehicles està subjecte a les restriccions a la circulació que anualment la DGT estableix per als vehicles dedicats al transport de mercaderies en general.

ON PRESENTAR LA SOL·LICITUD?

Els interessats hauran de presentar la sol·licitud de l'autorització especial en les Direccions Provincials o locals de Trànsit. En els propers mesos estarà disponible l'aplicació informàtica que permeti la gestió automatitzada de la mateixa.

Les autoritzacions es concediran per un termini màxim d'un any, llevat que algun titular de la via emeti un informe de vigència inferior, en aquest cas, el termini de l'autorització serà el mateix que l'informe de menor vigència.

En els tres mesos anteriors a la fi de la seva validesa, es podrà sol·licitar la pròrroga de l'autorització sempre que no variï cap dada de la mateixa.

Mentre l'autorització sigui vigent, el nombre de circulacions no estarà limitat, però el titular té l'obligació de comunicar per correu electrònic a la DGT les viatges realitzats, indicant el número d'autorització concedit, data i hora d'inici i final d'itinerari i longitud del mateix. En breu, Trànsit llançarà una aplicació perquè els euro-modulars seves dades de geo-posicionament telemàticament.

font DGT

Comparteix a la teva xarxa social preferida:

Cercador ràpid

Localitza el curs que millor s'adapti a les teves necessitats filtrant per centre, tipus de curs o data d'inici.
Per centre:Llistar els centres que imparteixen cursos de punts
Per tipus de curs:
Per data de curs:

La UTE FAC-CNAE està formada per la Federació d'Autoescoles de Catalunya juntament amb la Confederació Nacional d'Autoescoles.
UTE FAC-CNAE
C/ Mineria, 62-64, baixos
08038 Barcelona
Tel. 900 10 20 88
permisperpunts@recuperapunts.cat